Breaking

Marco van Basten: City & Chelsea tak boleh beli kelas yang dimiliki oleh Arsenal


Lagenda bolasepak, Marco van Basten telah mengesyorkan Robin van Persie untuk menyambung kontrak dengan Arsenal, serta menegaskan bahawa Manchester City dan Chelsea tidak mempunyai kualiti seperti pasukan Utara London itu.

Marco van Basten berkata:
"Robin must not leave Arsenal. You can`t compare my situation at Ajax. The big difference is that Robin is already at a big club. 
"Robin has been in London for six years. He can`t help it that Arsenal have won nothing in that time. So much has changed in those six years in the Premier League. Chelsea have become a big club and have massive financial resources. 
"Manchester City have become a big force and are richer than any other club. 
"Manchester United and Liverpool have American owners. The amount of money which is flowing to these clubs for transfers is unbelievable. Arsenal operate differently. I admire that."


Sambungnya lagi:
"And I still think Arsenal are the most beautiful club in England. At Man City and Chelsea, they will never have that class and style. Arsenal have the most amazing stadium, they have a style of play, they have a beautiful shirt - in every way I consider Arsenal as the ultimate football club. 
"It is the club where Robin belongs."
Diharapkan RvP akan segera tandatangan kontrak baru bersama Arsenal dan BoD Arsenal akan memberikan tangga gaji yang berpatutan dengan prestasi serta kualiti RvP.

Bukannya RvP tidak boleh digantikan oleh pemain baru, mana-mana pemain pun boleh digantikan dan Prof. Wenger telah lakukannya banyak kali tetapi adalah lebih baik menyambung kontrak pemain yang telahpun serasi bersama Arsenal.

FAKTA Marco van Basten

  • Marco van Basten dilahirkan pada 31 Oktober 1964 adalah merupakan pengurus bolasepak daripada Belanda dan bekas pemain yang beraksi untuk AFC Ajax dan AC Milan.
  • Dianggap sebagai penyerang yang terhebat pada zamannya dan telah menjaringkan 277 gol dalam karier yang berprofil tinggi.
  • Pernah dinamakan 3 kali sebagai European Footballer of the Year pada tahun 1988, 1989 dan 1992 serta dipilih sebagai FIFA World Player of the Year pada tahun 1992.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.