Breaking

Prof. Wenger: I will not quit Arsenal


Pengurus pasukan Arsenal, Prof. Wenger menafikan dakwaan bahawa dia sedang menimbang untuk berhenti di penghujung musim nanti. Temubual dengan majalah Perancis memberikan gambaran yang dia akan menilai kedudukannya jika pasukan yang baru dibentuk ini gagal memberikan keputusan positif.
"I am completely committed to Arsenal.
kata Prof. Wenger selepas kemenangan 2-1 terhadap Norwich City semalam.


"It is the club of my life. I have a contract here and I will honour it.
PSG dikhabarkan mengintai peluang untuk mendapatkan khidmat Prof. Wenger sejak mereka diambil alih oleh konsortium dari Qatar.
"As I have said, I love the club and think I have always shown my total commitment to it.
katanya lagi. Kontrak Prof. Wenger dengan Arsenal akan tamat pada 2014. Tekanan hebat dihadapi oleh Prof. Wenger ketika awal musim apabila The Gunners gagal menghasilkan keputusan positif ditambah pula dengan rekod 6 musim tanpa piala sejak 2005. Pemergian Fabregas & Nasri menjadikan keadaan bertambah buruk untuk Arsenal.

Namun, Prof. Wenger berjaya mengolah skuad yang lebih kuat dan ketika ini sedang melalui tempoh yang sangat memberangsangkan.


Kata Prof. Wenger lagi.
"I would expect to respect my current Arsenal contract to the end even if some people are questioning what I do. 
"The only reason I would not respect my contract to the end would be if I feel I am not good enough to do the job any more. 
"I am certainly not going to say that I will quit if we dont finish in the top four. But after 15 years at Arsenal I have to analyse the situation in an honest, completely objective way. But every manager would say the same thing."
Penulis merasakan Prof. Wenger masih mempunyai kredibiliti untuk kembali membentuk pasukan yang hebat dan mungkin mampu memecahkan kebuntuan piala yang sedang dihadapi ketika ini. Walau siapapun pemain yang bakal pergi, pasti akan ada pengganti yang lebih baik!

Pendapat penulis juga dipersetujui berdasarkan makluman di group facebook KPTA. Diantaranya ialah:


Semoga khabar angin yang mengatakan Prof. Wenger akan berhenti hujung musim ini hanyalah rekaan hasad dengki media yang mahukan Arsenal terus jatuh. Sama-sama kita berikan sokongan terbaik untuk The Gunners! COYG!

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.