Breaking

Keown desak Arsenal dapatkan Henry sebagai backup RvP


Bekas pemain pertahanan Arsenal, Martin Keown telah mendesak Arsene Wenger untuk mendapatkan semula legend The Gunners Thierry Henry supaya dapat mengurangkan tekanan terhadap Robin van Persie.

Pemain Belanda. RvP yang sedang memuncak ketika ini telah menjaringkan 38 gol daripada 41 perlawanan untuk kelab dan negara, tetapi Keown - seperti banyak penyokong tegar lain - mahukan Arsenal untuk menggunakan tempoh perpindahan Januari nanti bagi mendapatkan backup kepada penyerang berusia 28 tahun tersebut.


Kata Keown kepada Metro Sport.
"We trust in Wenger. 
"Perhaps we need a centre forward. Henry is now training with the team and it'd be nice if he came in on a loan period, but that would only be a short term solution. 
"There's a lot on van Persie's shoulders. It's not about one player, but he's scoring the goas, and we need another goal scorer."
Ketika ini The Gunners mempunyai Chamakh dan Ju-Young Park sebagai backup tetapi keduanya kurang menjadi apabila diberikan peluang setakat ini. Para penyokong risau sekiranya RvP diselubungi kecederaan semula dan ianya mungkin akan menyebabkan Arsenal mengalami kemerosotan kembali.


Walau bagaimanapun, Keown percaya bahawa kebangkitan pasukan Utara London ini bukan hanya tertakluk kepada kemampuan RvP sahaja tetapi pemain lain yang dibeli oleh Prof. Wenger juga memberikan impak positif.
"They've come to terms with the nightmare result at Old Trafford. 
"The team have really gelled, and Wenger's had time to work with the new signings and I think he's chosen well. 
"There are some good characters there. Mertesacker is a real leader type, and Arteta is also a very mature player, which you need among a group of youngsters. 
"I don't think there was enough in the past, but also van Persie has been a different class. 
"Him being captain has given him that extra bit of responsibility. Every time he picks up the ball he's trying to do something with it, and invariably he does."
Tambah Keown lagi.

Memang ramai yang menyuarakan pendapat seperti yang dinyatakan oleh Martin Keown. Marouane Chamakh mungkin boleh mengisi kekosongan tersebut tetapi ramai para penyokong Arsenal yang sudah hilang keyakinan. Semoga RvP terus aktif dan tidak ditimpa kecederaan. Ini pastinya menjadi salah satu perkara penting yang akan dijaga oleh Prof. Wenger.


Hopefully akan ada player Arsenal yang bangkit supaya kita tak ternganga nanti :) Apa pendapat korang? Patutkah Henry kembali ke Arsenal? atau ada player lain yang lebih sesuai?

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.