Breaking

Arsenal vs Liverpool, Prebiu Perlawanan!


Dah ready? Satu perlawanan gergasi BPL akan berlangsung di Stadium Emirates malam ini. Seawal jam 7.45pm perlawanan akan bermula pastinya sangat mendebarkan. Kedua-dua pasukan memerlukan 3 mata berharga untuk terus mengukuhkan kedudukan masing-masing. 
“Our desire is just to continue to win. We have built a level of confidence and are conscious that if we do certain things well, then we can win games.” - Arsène Wenger (Source: Arsenal.com)
Pada ketika ini Arsenal dan Liverpool adalah dua pasukan di BPL yang sedang konsisten dengan persembahan aksi masing-masing. Ini bakal berikan Arsenal satu cabaran untuk menundukkan pasukan yang dibimbing oleh Brendan Rodgers. 

Arsenal pula ketika ini sedang dipenuhi dengan aura positif, Giroud dan Wenger dipilih sebagai pemain dan pengurus terbaik BPL bagi bulan Mac, Mikel Arteta, Wilshere, Diaby dan Debuchy juga sudah kembali dari kecederaan, Welbeck dan Ramsey score sewaktu perlawanan persahabatan antarabangsa, Bellerin pula membuat penampilan sulong untuk Spain bawah 21.

Semuanya kelihatan memihak kepada Arsenal ketika ini.

Arsene Wenger tetap mengambil sikap berhati-hati dengan Liverpool yang terkenal dengan kelajuan pemainnya seperti Raheem Sterling, Cautinho dan Sturridge tetapi mereka juga sedang alami krisis kerana Gerrard dan Skrtel digantung perlawanan. Satu lagi kelebihan buat Arsenal.
Foto: Arsenal.com
“It’s always a big battle. Let’s really focus on ourselves, continue our great run and, as we’ve done in recent years, ensure that we always finish strong. That gives yourself confidence and the respect from the other teams to do it again and again.” - Per Mertesacker (Source: Arsenal.com)
Per Mertesacker pula yang menggalas tanggungjawab kapten berkeyakinan rakan sepasukannya mampu memberikan yang terbaik sewaktu perlawanan itu nanti. Mohon Giroud robek lagi gawang Liverpool!

Barisan jangkaan:

David Ospina
Hector Bellerin - Per Mertesacker - Laurent Koscielny - Nacho Monreal
Santi Cazorla - Francis Coquelin - Aaron Ramsey
Alexis Sanchez - Olivier Giroud - Mesut Ozil

Arsenal akan buatkan Liverpool 'sakitnya tuh disini!'. Jaringan diramalkan Arsenal 3-1 Liverpool dan salah satu gol pastinya oleh abam Giroud! Okay jangan lupa hadap tv atau skrin projektor anda di kedai mamak. Kita laung sama-sama!

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.