Breaking

Patrick Kluivert saran Robin van Persie untuk tinggalkan Arsenal.



RvP dinasihatkan untuk tinggalkan Arsenal sekiranya mahu mendapatkan sebarang kejuaraan. Dia juga menyatakan bahawa RvP telah berkhidmat cukup lama di Arsenal dan perlu berpindah ke pasukan lain sekiranya mahu mencapai kejuaraan yang besar.
‘He is a player who is a leader in the strike force of Arsenal, a leader in the team, but for Robin it is nice to look forward to another club to win prizes. That is the most important thing, 
‘He can’t do anything any better with Arsenal. He needs to win big prizes. As a player, you want big prizes and I think if he goes to another club he can achieve that.’
Nampaknya Kluivert ada masalah dengan Arsenal. Dengan prestasi RvP yang memuncak ketika ini, terdapat banyak pasukan besar yang mahukan khidmatnya seperti Barcelona, Real Madrid dan tak ketinggalan Manchester City.

Kebanyakan penyokong tegar Arsenal percaya RvP akan terus bersama Arsenal tetapi terdapat begitu banyak spekulasi apatahlagi dengan perkembangan terbaru dimana RvP melawat hotel penginapan para pemain Barcelona sebelum perlawanan UCL dengan Chelsea tempohari. Namun ianya lebih kepada propaganda media untuk mengganggu konsentrasi para pemain Arsenal kerana dilaporkan Andre Santos juga melawat Dani Alves pada waktu yang sama tetapi tiada berita mengenainya dihebahkan media.

Diharapkan RvP akan terus bersama Arsenal dan Arsene Wenger dapat memantapkan lagi setiap posisi untuk memburu kejuaraan musim depan. Esok Arsenal akan bertembung dengan Chelsea.. semoga Arsenal beroleh 3 mata penuh!

P/S: Kluivert ni bekas pemain Barcelona.. sah2 nak persuade RvP join Barcelona.. fcuk!

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.