Breaking

Djourou merajuk.. mahu ke Napoli!


Pemain pertahanan tengah Arsenal yang berasal dari Switzerland mahu berpindah ke Serie A setelah kecewa dengan peluangnya untuk beraksi kesebelasan utama The Gunners.


Djourou yang kerap diberikan tanggungjawab untuk beraksi di posisi pertahanan kanan oleh Arsene Wenger pada musim lepas merasakan ianya adalah waktu yang sesuai dan kemuncak pada dirinya untuk mendapatkan peluang yang sewajarnya. Namun dengan kehadiran Per Mertesacker, peluangnya semakin menipis.

Agent pemain tersebut menyatakan bahawa terdapat minat daripada Serie A dan juga dari beberapa kelab lain.

“I saw my client the other day and he was enthusiastic about both Napoli and Italy in general. So far we have received an offer worth £10m,” he is quoted as saying in the Daily Mail.

“At the moment Napoli are not on the list of appointments but everything is possible. If he leaves the Premier League he will play in Italy or Spain.

“He wants to play for one of the top five Italian clubs.”


Djourou hanya bermula dalam 12 perlawanan pada musim lepas namun dia telah menandatangani kontrak lanjutan untuk 2 tahun.

Mungkin ketiadaan Djourou tidak akan begitu terasa :) sebagaimana yang berlaku kepada rakan senegaranya Phillippe Senderos dahulu. Apa pun, Djourou pernah berjasa dengan Arsenal.. terima kasih!
Dikuasakan oleh Blogger.